Onze werkwijze

Zorg voor jou

Wij werken uitsluitend op afspraak. U kunt zelfstandig een terugbelafspraak plannen op de dag en tijdstip van uw voorkeur via ons portaal. Ook kunt u hier veel zaken zelf regelen: herhaalrecepten aanvragen, een E-consult insturen, een terugbelconsult aanvragen en eigen uitslagen inzien. 

Werkwijze Flexdokters

Onze praktijk is aangesloten bij Flexdokters. Een coöperatie van huisartsenpraktijken. Dit biedt een aantal voordelen voor patiënt en huisarts, waarbij de relatie tussen huisarts en patiënt altijd bovenaan staat.

In een Flexdokters-praktijk hebben patiënten rechtstreeks contact met de huisarts. Fijn, want zo hoeft je je verhaal maar één keer te vertellen. Vaak kan je vraag direct beantwoord worden. Lukt dat niet? Dan maak je samen met de huisarts een vervolgafspraak op de praktijk. Handig, want hierdoor hoef je niet voor elke vraag naar de praktijk te komen.

We vragen je om zelf afspraken in te plannen. Omdat er uitsluitend op afspraak wordt gewerkt, zijn er nauwelijks wachttijden en tref je doorgaans een rustige wachtkamer aan. Dit zorgt voor veel rust in de praktijk en tijdens je consult met de huisarts. Prettig voor jou en voor de huisarts.

Zelf regelen

Je kunt veel zaken zelf online regelen op deze website. Om je zo goed mogelijk te helpen hebben we hieronder de belangrijkste informatie overzichtelijk neergezet.

  • Als je een afspraak wilt maken met de huisarts, kun je dat zelf online doen. Dit kan op elk moment van de dag en week. Je hoeft dus niet meer te wachten aan de telefoon of balie.
  • Via de website kun je ook eenvoudig een vraag stellen of een foto sturen. Handig voor niet-urgente vragen of als je een foto wilt meesturen van bijvoorbeeld een plekje op je huid.
  • Herhaalrecept aanvragen, je medisch dossier of uitslagen bekijken? Hiervoor hoef je niet meer te bellen naar de praktijk. Je kunt dit allemaal regelen via de website in het portaal.

Veelgestelde vragen

Deze veelgestelde vragen zijn samengesteld op basis van vragen die wij vaker krijgen. Door de antwoorden hier te geven besparen wij je de moeite van contact zoeken en hebben wij huisartsen minder onderbrekingen in ons werk met patiënten. Mocht je het antwoord op jouw vraag niet vinden dan kun je je vraag stellen aan de praktijk.

Hoe zet ik de website van mijn huisarts op het startscherm van mijn iPhone of iPad?
Hoe zet ik de website van mijn huisarts op het startscherm van mijn Android telefoon?
Hoe vraag ik mijn herhaalmedicatie aan?
Hoe krijg ik de uitslag van mijn onderzoeken?

Praktijkinformatie

Alle consulten van patiënten met een Nederlandse verzekering worden direct bij de verzekeraar gedeclareerd. Je kunt de tarieven vinden op de website van de Nederlandse Zorgautoriteit, de Nza.

Heb je een klacht?

Wij vinden het belangrijk dat wij je goed kunnen helpen en dat je tevreden bent over onze zorg. Ondanks onze goede intenties en inspanningen kan het voorkomen dat je vindt dat wij je onzorgvuldig of onjuist benaderd of behandeld hebben. Wij willen het graag van je horen wanneer je niet tevreden bent en nodigen je uit om dat met ons te bespreken.

Maak daarvoor een afspraak met ons om het probleem te verhelderen. Dit kan via info@praktijksteenwijk.nl of door een bericht achter te laten op 0521-514003. Meestal lost dit al veel op. Indien we gezamenlijk niet tot een bevredigende oplossing komen, kun je een schriftelijke klacht indienen bij de onafhankelijke klachtencommissie van de SKGE. Aan de klachtenregeling zijn geen kosten verbonden.

Huisartsenpraktijk Dokter Drenthe
  • Sluisweg 2
  • 8332 JC Steenwijk
Openingstijden
Maandag08:00 t/m 17:00
Dinsdag08:00 t/m 17:00
Woensdag08:00 t/m 17:00
Donderdag08:00 t/m 17:00
Vrijdag08:00 t/m 17:00
ZaterdagGesloten
ZondagGesloten