No-show beleid

jun 3, 2024

No-show beleid

Helaas komt het steeds vaker voor dat patiënten zonder bericht niet op afspraken bij de huisarts of praktijkmedewerkers verschijnen. Met ingang van 1 mei 2024 hebben wij, op advies van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV), een “no-show” tarief ingevoerd.

Waarom een “no-show” tarief?
Steeds meer mensen willen een afspraak maken voor het spreekuur. Door onze manier van werken, kunnen wij veel vragen telefonisch beantwoorden, proberen wij de wachttijd voor een afspraak zo kort mogelijk te houden en hebben we meer tijd voor de patiënten die op het spreekuur gezien moeten worden of een huisbezoek nodig hebben. In de tijd die voor u gereserveerd stond had uw zorgverlener ook een andere patiënt kunnen helpen. U kunt hieraan meewerken door op tijd uw afspraak via uw portaal of telefonisch af te zeggen. Dit geldt ook voor uw afspraken bij de praktijkondersteuner en de assistente.

Kunt u niet op uw afspraak komen?
Meldt dit dan het liefst 24 uur, maar uiterlijk 2 uur van tevoren. U kunt uw afspraak 24 uur per dag annuleren via uw portaal of door te bellen naar 0521-514003, keuze 2 “overige vragen” en dan nogmaals keuze 2 “annuleren/verzetten” van een afspraak. Spreek hier uw naam en geboortedatum in en of u teruggebeld wilt worden voor het maken van een nieuwe afspraak. De afspraak wordt uit onze agenda verwijderd, de assistente belt u indien gewenst terug voor het maken van een nieuwe afspraak en wij kunnen een andere patiënt helpen. Er wordt dan natuurlijk géén “no-show” tarief gerekend.

Hoogte van het “no-show” tarief
€ 15,- voor een enkel consult
€ 30,- voor een dubbel consult

Let op: de “no-show”-factuur wordt niet door de zorgverzekeraar vergoed.

Praktijkinformatie

Alle consulten van patiënten met een Nederlandse verzekering worden direct bij de verzekeraar gedeclareerd. Je kunt de tarieven vinden op de website van de Nederlandse Zorgautoriteit, de Nza.

Heb je een klacht?

Wij vinden het belangrijk dat wij je goed kunnen helpen en dat je tevreden bent over onze zorg. Ondanks onze goede intenties en inspanningen kan het voorkomen dat je vindt dat wij je onzorgvuldig of onjuist benaderd of behandeld hebben. Wij willen het graag van je horen wanneer je niet tevreden bent en nodigen je uit om dat met ons te bespreken.

Maak daarvoor een afspraak met ons om het probleem te verhelderen. Dit kan via info@praktijksteenwijk.nl of door een bericht achter te laten op 0521-514003. Meestal lost dit al veel op. Indien we gezamenlijk niet tot een bevredigende oplossing komen, kun je een schriftelijke klacht indienen bij de onafhankelijke klachtencommissie van de SKGE. Aan de klachtenregeling zijn geen kosten verbonden.

Huisartsenpraktijk Dokter Drenthe
  • Sluisweg 2
  • 8332 JC Steenwijk
Openingstijden
Maandag08:00 t/m 17:00
Dinsdag08:00 t/m 17:00
Woensdag08:00 t/m 17:00
Donderdag08:00 t/m 17:00
Vrijdag08:00 t/m 17:00
ZaterdagGesloten
ZondagGesloten
Huisartsenpraktijk Dokter Drenthe
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.